JESIENNE PORANKI Z KSIĄŻKĄ I RODZINĄ

Opublikowano: Dec. 6, 2013

W listopadzie w ramach programu „Czytające szkoły” ruszyliśmy z jesienną kampanią, pokazującą, jak ważną rolę w promowaniu czytelnictwa odgrywa najbliższa rodzina: mama, tato, starsze rodzeństwo… Zaprosiliśmy trzy rodziny do wspólnej lektury.

19 listopada Pani Wolińska - mama Aleksandry z kl. VI  i Roksany z kl. I – przeczytała młodszym dzieciakom książkę  Paulette Bourgeois i   Brendy  Clark „Franklin i jego sąsiedzi”, której bohaterem jest przesympatyczny zielony żółw Franklin. Żółwik wraz z kolegami ma do wykonania trudne zadanie - narysować ilustrację ulubionej rzeczy lub mieszkańca rodzinnego miasteczka. Jego przyjaciele poradzili sobie z pracą domową. Niestety Franklin nie może zdecydować się, co najbardziej lubi w swoim mieście. Młodzi słuchacze dostali podobne zadanie – wykonać w domu (technika dowolna) rysunek prezentujący  ich ulubione miejsce w naszej gminie. Na efekty będziemy musieli trochę poczekać.

22 listopada Pani Dorota Hojda wraz z synem Jakubem przeczytała dzieciom historię, której bohaterem były znane wszystkim Smerfy. Te małe, zabawne, niebieskie postacie uświadamiają najmłodszym czytelnikom bodaj najcenniejszą prawdę – czytanie jest przygodą, w której warto uczestniczyć! Dzieciaki po przeczytaniu książeczki wykonały „smerfne zakładki”, które nie pozwolą im zgubić się w trakcie niejednych (mamy nadzieję) przygód z lekturą.

26 listopada Pani Agnieszka Sukta- Gałczyk, czytając książkę Małgorzaty Strzałkowskiej „Rady nie od parady, czyli wierszyki z morałem”, próbowała zaszczepić w dzieciakach zasadę, że „Jeśli chcesz od innych brać, to sam też coś musisz dać.” W interpretacji mamy Pawła z kl. 0 wysłuchaliśmy następujących wierszyków: „Kłótnia”, „Może potem”, „Urodziny”, „Koledzy". Książeczka stała się doskonałym pretekstem do rozmowy nt. zachowania zgodnego z zasadami savoir-vivre. Uczniowie klas I-III zostali poproszeni o  opracowanie  na podstawie wierszy pani Małgorzaty „Kodeksu dobrych manier”, który będą mogli zaprezentować na najbliższym apelu szkolnym.

 

Nam – jako organizatorom tych spotkań - pozostaje żywić nadzieję, że przyczynią się one do promowania czytelnictwa, że znajdą się uczniowie, którym czytanie nie będzie się kojarzyło wyłącznie z obowiązkiem (lektury).

 

 Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzinom,

które znalazły czas i wolę, aby wesprzeć naszą „Czytającą Szkołę”.

 

 

Liderzy programu: M. Zięcina, P. Piotrowska

Wszystkie wpisy